جلسۀ نوبتی کمیسیون اقتصادی به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در قصر مرمرین برگزار گردید

dpmea_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۷/۵ - ۱۸:۲۶
5U2A0192

جلسۀ نوبتی کمیسیون اقتصادی به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در قصر مرمرین برگزار گردید. در نشست بعد از غور و بررسی همه جانبه طرزالعمل حفاظت از معادن که از سوی وزارت معادن و پترولیم تهیه گردیده بود، تائید شد و به وزارت معادن وظیفه سپرده شد تا به منظور حل نکات مورد بحث با ریاست عمومی تصدی ملی محافظت عامه  نشست داشته باشد. ریاست عمومی محافظت ملی جهت حفاظت از معادن کشور، قطعه اختصاص داده شده را در سراسر کشور تقویت و منظم سازد، تا از استخراج غیر قانونی و خود سر جلوگیری شود.  در جلسۀ کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفته شد تا به منظور رساندن برق به ولایت ارزگان، گزارش ترتیب شده از طرف وزارت آب و انرژی و شرکت برشنا را به دفتر مقام امارت اسلامی بفرستد و مطابق به هدایت آن مقام اقدام صورت گیرد.  در نشست کمیسیون اقتصادی به کمیتۀ تشکیل شده از وزارت شهرسازی و مسکن، شرکت دولتی ارزاق و شاروالی کابل وظیفه داده شد، تا طرحی را مطابق اصول شهری برای مارکیت میوه و سبزی در ساحه کمپنی مربوط ناحیه پنجم کابل تهیه و جهت منظوری به جلسۀ آیندۀ کمیسیون اقتصادی پیشکش نماید.  در پایان نشست در مورد استفاده از سمنت غوری و جبل السراج به کمیته متشکله به شمول  نماینده معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء، وزارت های فواید عامه، انکشاف دهات، شهرسازی و مسکن و همچنان شرکت  انکشاف ملی و اداره ملی  ستندرد وظیفه سپرده شد تا تیست های کیفیت سمنت غوری و جبل السراج را بار دیگر انجام دهد و گزارش خود را در ظرف پنج هفته جهت تصمیم نهایی به کمیسیون اقتصادی ارسال دارد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸ - ۱۳:۲۰
Background image

جلسۀ نوبتی کمیتۀ تخنیکی کمیسیون اقتصادی در قصر مرمرین تدویر گردید

در جلسۀ نوبتی کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی که بتاریخ 17ام ماه ثور ۱۴۰۳ خورشیدی در قصر مرمرین تدویر گردیده بود، طبق اجندا  تعدادی از موضوعات اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. به جلسه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۹:۴۵
Background image

کار های باقیمانده سرک کابل- سروبی از راه لته بند تکمیل می شود

ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، روز جمعه ۱۴ام ماه ثور ۱۴۰۳ خورشیدی از سرک کابل- سروبی «لته بند» بازدید نمود. در این سفر محترم ملا صاحب را محترم ملا محمد عیسی ثانی. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۱۷:۵۷
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در سی ومین نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی اشتراک نمودند

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در سی ومین نمایشگاه بهاری محصولات زراعتی اشتراک نمودند. این نمایشگاه که به بتاریخ ۱۲ ثور ۱۴۰۳خورشیدی در فارم تحقیقاتی بادام باغ کابل برگزار شده بود، شماری. . .

BACK TO NEWS