فابریکه‌های دواسازی سنو فارما، ملی شفاء و تی‌جی‌اِل به‌خاطر تولیدات معیاری مورد تقدیر قرار گرفت

masih_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۴/۳/۶ - ۱۵:۸
د سنو فارما، ملي شفاء او ټي‌جي‌ایل درمل جوړولو فابریکې د معیاري تولید له امله وستایل شوې

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء، در مراسم تقدیر از فابریکه‌های تولید دوا شرکت نمود. این مراسم امروز، ۳۰ ثور سال ۱۴۰۴ خورشیدی، در وزارت صحت عامه برگزار شد.

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود، اظهار داشت که دواهای باکیفیت از بعد صحی، تضمین‌کنندهٔ یک جامعه سالم انسانی هستند، در حالی‌ که دواهای بی‌کیفیت به صحت انسان‌ها آسیب می‌رسانند. او افزود که انجام مسئولیت‌ها در این عرصه با اخلاص کامل، تعهد و امانت‌داری، مسئولیت اساسی تمامی ابعاد دخیل است.

محترم ملا صاحب علاوه کرد، که اگر فابریکه‌های تولید دوا در کشور، مطابق با معیارهای ملی و بین‌المللی دوا تولید کنند، نه تنها یک دست‌آورد بزرگ خواهد بود، بلکه اتکای کشور بر دواهای وارداتی را کاهش خواهد داد و نیاز موجود در این بخش، در داخل کشور مرفوع خواهد شد.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء علاوه کرد،اینکه امروز از میان فابریکه‌های تولید دوا، تنها به سه فابریکه به دلیل تولید با کیفیت و مطابق با معیارهای بین‌المللی، سرتیفیکیت‌های جی ام پی اعطا می‌گردد، این را یک دست‌آورد بزرگ برای مسئولین این کارخانه‌ها می‌دانم و از جانب خود به آنان تبریک عرض می‌کنم.

محترم ملا صاحب اتکا به دواهای وارداتی را به ضرر اقتصاد ملی دانست و گفت که دواهای وارداتی از یک‌سو با قیمت بلند تمام می‌شوند و از سوی دیگر سبب خروج اسعار بیشتر از کشور می‌گردند. با درنظر داشت این نیاز مهم، از فابریکه‌ ‌های تولید دوا خواست تا به کیفیت و کمیت دوا مطابق با معیارهای ملی و بین‌المللی توجه کامل نمایند.

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند به تمامی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اطمینان داد که از این پس پروسه های مربوط به امور اقتصادی در ادارات امارتی بیشتر ساده، منظم، سریع و کوتاه خواهد شد. محترم ملا صاحب گفت، که در این زمینه، عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ صاحب به کمیتهٔ به رهبری اداره امور وظیفه سپرده است تا یک طرزالعمل منظم در این بخش تهیه نماید.

محترم ملا صاحب از همه سرمایه‌گذاران خواست که در کنار سایر سکتور‌ها، در سکتور صحت نیز سرمایه‌گذاری کنند. در پایان، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء از تمامی ادارات امارتی خواست که مطابق فرمان عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ صاحب از تولیدات داخلی استفاده کرده، به محصولات طبی با کیفیت داخلی اولویت داده و در مراحل تدارکاتی به این موضوع توجه جدی نمایند.

قابل یادآوریست که امروز به فابریکه‌های تولید دوای سنو فارما، ملی شفاء و تی‌جی‌اِل به دلیل تولید دواهای باکیفیت، سرتیفیکیت‌های معتبر بین‌المللی جی ام پی اهدا گردید. این سند به آنها اجازه می‌دهد که محصولات خود را به کشورهای خارجی صادر نمایند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۵/۴/۲ - ۱۱:۲۷
Background image

در مورد صادرات هنگ به کشورهای خارجی و حل مشکلات مربوط آن بحث شد

جلسه نوبتی کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزراء، به تاریخ اول جوزای ۱۴۰۵ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار گردید.

در این جلسه، در مورد صادرات نبات طبی هنگ به کشورهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ - ۱۲:۲۴
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند با سفیر دولت قطر در کابل دیدار نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء، امروز (دوشنبه) اول  سرطان ۱۴۰۵ خورشیدی، در دفتر کار خود با مردف القاشوطی، سفیر دولت قطر در  کابل ، دیدار کرد.

در جریان این. . .

شنبه ۱۴۰۵/۳/۳۰ - ۱۶:۳۶
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند بر نهایی شدن زودهنگام نقشه راه همکاری های اقتصادی میان افغانستان و قزاقستان تاکید کرد

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، امروز ۳۰ جوزای ۱۴۰۵ خورشیدی با هیئتی به رهبری معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد قزاقستان آقای سریک ژومانگارین در قصر چهارچنار ارگ. . .

BACK TO NEWS