چهارمین نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت افتتاح شد

masih_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۴/۳/۶ - ۱۵:۵۴
د صنعت اوونۍ څلورم ملي او نړیوال نندارتون پرانیستل شو

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء، چهارمین نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت را در کابل افتتاح کرد. این نمایشگاه امروز، ششم جوزا ۱۴۰۴ خورشیدی، در مرکز نمایشگاه بین‌المللی افغانستان در کابل گشایش یافت.

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، صنعت را اساس پیشرفت هر ملت یاد کرده گفت، ما امروز شاهد کشورهایی هستیم که تنها به‌برکت انقلاب صنعتی، زیربناهای خود را تقویت کرده‌اند، بیکاری را از بین برده و برای تولیدات‌شان بازارهای خوبی به‌دست آورده‌اند.

محترم ملاصاحب افزود، هفتهٔ صنعت تنها یک عنوان نمادین نیست، بلکه نشان دهند یک حرکت، تغییر و ارادهٔ قوی است که ما باید از اقتصاد وارداتی به‌سوی اقتصادی تولیدی، صادرات‌محور و متکی بر خود حرکت کنیم.

معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء گفت که با روی‌کار آمدن امارت اسلامی، سکتور صنعت پیشرفت چشم‌گیری داشته است. تا اکنون حدود ۱۵۰۰ کارخانهٔ جدید ایجاد شده که در نتیجهٔ آن برای نزدیک به ۷۰ هزار هموطنان زمینهٔ کار دایمی فراهم گردیده است.

در حال حاضر، افغانستان در ۱۳۸ سکتور صنعتی و تولیدی به خودکفایی رسیده است. این پیشرفت نه‌تنها گام مهم در کاهش بیکاری به‌شمار می‌رود، بلکه از نظر ثبات و تقویت اقتصادی نیز ارزش اساسی دارد.

محترم ملا صاحب افزود ، امارت اسلامی به‌منظور صنعتی‌ شدن کشور، به ساخت پارک‌های صنعتی در ولایات مختلف اولویت داده است، به‌زودی شاهد توزیع اسناد مالکیت زمین به صنعت‌کاران در ساحات صنعتی خواهیم بود. این پارک‌های صنعتی نه‌تنها محیط تولید را فراهم می‌سازند، بلکه برای ده‌ها هزار هموطنان زمینهٔ کاری نیز مساعد خواهند کرد.

محترم ملا عبدالغنی برادر اخند گفت، که امارت اسلامی به‌منظور حمایت از سکتور خصوصی، بر اقلام وارداتی‌ که در داخل کشور تولید می‌شوند و می‌توانند نیازمندی‌های مردم را برآورده سازند، تعرفه‌های گمرکی را افزایش داده است. همچنان به تمام ادارات امارتی هدایت داده شده تا در خریداری‌ها و پروسه‌های تدارکاتی خود، به تولیدات و محصولات داخلی اولویت دهند، حتی اگر کیفیت آن‌ها در مقایسه با تولیدات خارجی اندکی پایین‌تر هم باشد.

در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء گفت که با آمدن امارت اسلامی، زمینهٔ مناسبی برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است. در حال حاضر، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عملاً در سکتورهای برق، معادن، زراعت، صنعت، ترانسپورت، زیربنا، مخابرات، صحت و بسیاری سکتورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تسهیلات زیادی نیز در این زمینه برای آنان مهیا گردیده است.

محترم ملا صاحب صنعت‌کاران را نیروی اساسی در ساختار اقتصادی کشور خواند و از تلاش‌ها و ابتکارات آنان در بخش صنعت قدردانی کرد. وی افزود: «شما تضمین کیفیت، قیمت و کمیت را در تولیدات‌تان بدهید، من از همین ستیج به شما وعده می‌دهم که به‌منظور حمایت از تولیدات داخلی، بر اقلام وارداتی مشابه، به اندازهٔ خودکفایی، تعرفه‌های گمرکی را افزایش خواهیم داد.»

چهارمین نمایشگاه ملی و بین‌المللی هفته صنعت، به‌منظور معرفی ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و دستاوردهای صنعت ملی کشور برگزار شده است. در این نمایشگاه، صدها شرکت داخلی تولیدات صنعتی و محصولات زراعتی خود را در بخش‌های مواد غذایی، دوا، لبنیات، مواد ساختمانی، صنایع دستی، قالین، پلاستیک، ساخت بتری، ذوب آهن و ده‌ها بخش دیگر به نمایش گذاشته‌اند. این نمایشگاه به‌مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۵/۴/۲ - ۱۱:۲۷
Background image

در مورد صادرات هنگ به کشورهای خارجی و حل مشکلات مربوط آن بحث شد

جلسه نوبتی کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزراء، به تاریخ اول جوزای ۱۴۰۵ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار گردید.

در این جلسه، در مورد صادرات نبات طبی هنگ به کشورهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ - ۱۲:۲۴
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند با سفیر دولت قطر در کابل دیدار نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء، امروز (دوشنبه) اول  سرطان ۱۴۰۵ خورشیدی، در دفتر کار خود با مردف القاشوطی، سفیر دولت قطر در  کابل ، دیدار کرد.

در جریان این. . .

شنبه ۱۴۰۵/۳/۳۰ - ۱۶:۳۶
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند بر نهایی شدن زودهنگام نقشه راه همکاری های اقتصادی میان افغانستان و قزاقستان تاکید کرد

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، امروز ۳۰ جوزای ۱۴۰۵ خورشیدی با هیئتی به رهبری معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد قزاقستان آقای سریک ژومانگارین در قصر چهارچنار ارگ. . .

BACK TO NEWS