به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند جلسۀ نوبتی کمیسیون اقتصادی در قصر مرمرین تدویر گردید

dpmea_admin
شنبه ۱۴۰۲/۵/۱۴ - ۱۸:۳۰
5U2A6198

به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء جلسه نوبتی کمیسیون اقتصادی امروز شنبه ۱۴ ام اسد سال روان در قصر مرمرین تدویر و طبق آجندا بر موضوعات مورد نظر بحث شد. در نشست بعد از بحث همه‌جانبه طرح ایجاد بورد مشورتی اقتصادی افغانستان با در نظرداشت نظریات وزارت خانه های عضو کمیسیون اقتصادی تایید شد. بورد مشورتی اقتصادی افغانستان در مورد موضوعات مهم اقتصادی در وقت ضرورت به حکومت مشوره های لازم خواهد داد. در این بورد استادان پوهنتون های افغانستان، متخصصین مسایل اقتصادی و نماینده گان تاجران و صنعت‌کاران عضویت خواهد داشت. در این نشست کمیسیون اقتصادی به کمیته متشکله از نماینده های وزارت های صنعت و تجارت، زراعت، آبیاری و مالداری، صحت عامه و شاروالی کابل به ریاست اکادمی علوم افغانستان وظیفه سپرده شد تا مطابق به اصول شرعی رهنمود ذبح مرغ ها را تهیه و سپس جهت استفتاء به دارالافتاء مرکزی پیشکش نمایند. برای اکادمی علوم هدایت داده شد تا بعد از منظوری، رهنمود مورد نظر را به شرکت های ذبح مرغ ها ابلاغ دارد و کمیته حمایت از مستهلکین پروسه تطبیق رهنمود مذکور را دوامدار نظارت نماید. همچنان در جلسه به ارزش ۴۱۴ میلیون افغانی قرارداد های مشارکتی دو پروژه شاروالی کابل در پرنسیپ منظور گردید و به شیخ شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم و مولوی حمدالله نعمانی سرپرست وزیر شهرسازی و مسکن و نماینده گان شاروالی کابل وظیفه سپرده شد تا قرارداد های مورد نظر را از نگاه شرعی ارزیابی نمایند و نتیجه تحقیق خویش را با کمیسیون اقتصادی شریک سازند. در ختم نشست به شمول نماینده معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء به کمیته مشترک متشکله از وزارت‌های صنعت و تجارت و اقتصاد به ریاست معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری؛ وظیفه داده شد تا به هدف دیدن از پروسه انتقال چوپ خشک قابل سوخت از جنگل های ولایات خوست، پکتیا، پکتیکا و لوگر به ولایت های دیگر به ساحه سفر نمایند. کمیته نامبرده در هماهنگی با مسوولین ولایتی ولایت های مورد نظر و با در نظرداشت نظریات آنها گزارش خود را به جلسه آینده کمیسیون اقتصادی ارایه دارند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰ - ۲۰:۴۳
Background image

کار اعمار لین دوم شاهراه کابل - غزنی آغاز گردید

از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء ۲۰ سنبله سال جاری کار فاز اول و دوم لین دوم سرک کابل الی منطقه دشت توپ ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ افتتاح شد.

در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۴ - ۱۶:۲۳
Background image

جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی در قصر مرمرین برگزار شد

در جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی که در ۱۳ سنبله ۱۴۰۳ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار شده بود، طبق اجندا، روی شماری از طرح های سرمایه گذاری بحث شد. در این نشست طرح احداث فارم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۳:۵۸
Background image

ازبکستان: آماده ایم سر از امروز زمینه را برای ترانزیت میوه های تازه افغانستان به کشورهای آسیای میانه فراهم کنیم

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در سفر خویش به ازبکستان با عبدالله عارف اوف نخست وزیر ازبکستان در حاشیه مراسم افتتاحیه «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» دیدار و. . .

BACK TO NEWS