محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در جریان سفر خویش به کشور ترکیه در کنفرانس که از سوی سرمایه گذاران افغان مقیم آن کشور تدویر گردیده بود، اشتراک و سخنرانی نمود

dpmea_admin
شنبه ۱۴۰۲/۵/۲۱ - ۲:۲۳
WhatsApp Image 2023-08-13 at 07.32.50

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در جریان سفر خویش به کشور ترکیه در کنفرانس که از سوی سرمایه گذاران افغان مقیم آن کشور تدویر گردیده بود، اشتراک و سخنرانی نمود.محترم ملا عبدالغنی برادر آخند حین سخنان خویش گفت، الله متعال به افغان ها رحم نموده که از اشغال بیست ساله رهایی یافتند و چنان امنیت سرتاسری برای شان نصیب گردانید که ایشان در طول دهه‌ها آرامانش را داشتند.محترم ملا صاحب افزود که در مدت بیست سال گذشته امنیت سر و مال افغان ها به خصوص تاجران ملی و سرمایه‌گذاران محفوظ نبود، ولی خوشبختانه با رویکار آمدن امارت اسلامی امنیت دارند و در فضای امن و مطمئن کار می کنند.معاون اقتصادی ریاست الوزراء در کنفرانس تدویر شده از سوی سرمایه گذاران افغان مقیم آن کشور گفت، که با ایجاد نظام واحد مرکزی در افغانستان زمینه سرمایه گذاری نه تنها به افغان ها، بلکه برای خارجی ها نیز فراهم گردیده، که مثال بارز آن به دست آوردن قرارداد و سرمایه گذاری معدن غوریان هرات توسط افغان ها با مشارکت سرمایه گذاران اروپایی و آسیایی می باشد.در جریان این کنفرانس محترم ملا صاحب در ارتباط به تسهیلات به وجود آمده برای سرمایه گذاران از طرف امارت اسلامی گفت، که به منظور حمایت از تاجران و سرمایه گذاران و توسعه اقتصادی در نشست های کمیسیون اقتصادی نماینده سرمایه گذاران اشتراک می کنند، به خاطر انجام امور سرمایه گذاران و تاجران به اسرع وقت و جلوگیری از ضیاع وقت و بیروکراسی کمیتۀ مشترک متشکل از نماینده گان تمامی وزارت خانه ها تحت چتر معاونیت اقتصادی ایجاد گردیده، در بخش استخراج معادن به سرمایه گذاران داخلی اولویت داده شده، همچنان بنا بر هدایت عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ صاحب حفظه‌الله امور ایجاد بورد مشورتی اقتصادی جریان دارد، که نماینده گان تجاران و سرمایه گذاران نیز در آن حضور دارند.محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در پایان نشست گفت، افغانستان مبرا از تعصبات قومی، زبانی، سمتی خانه مشترک همه افغان هاست و همه ما مسوولیت آبادی آن را داریم. من از سرمایه گذاران افغان مقیم ترکیه سوال می کنم که دیگر انتظار کدام نوع شرایط و زمینه سازی را در خانه خود دارید؟! بیایید که خانه خود را مشترکاً آباد نمائیم و ملت خود را از فاجعه و احتیاج دیگران رهایی بخشیم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۵:۵۲
Background image

از سوی معاون اقتصادی ریاست الوزراء فابریکه داروسازی لایف پرل افتتاح شد

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء چهارم اسد سال ۱۴۰۳ خورشیدی فابریکه دارو سازی لایف پرل را در ناحیه نهم شهر کابل افتتاح و شروع به فعالیت نمود. در این مراسم مولوی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۵:۳۹
Background image

از سوی معاون اقتصادی ریاست الوزراء سنگ تهداب انتظار خانه معیاری در میدان هوایی بین المللی کابل گذاشته شد

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، چهارم اسد ۱۴۰۳ سنگ تهداب انتظار خانه معیاری را در میدان هوایی بین المللی کابل  گذاشت. در این مراسم ملا حمیدالله آخندزاده. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۶:۵۱
Background image

معاون اقتصادی ریاست الوزراء کار اعمار سرک پروژه مس عینک را افتتاح نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء  سوم اسد ۱۴۰۳ خورشیدی کار اعمار سرک پروژه مس عینک را افتتاح نمود. در این مراسم ملا هدایت الله بدری سرپرست وزارت معادن و پترولیم. . .

BACK TO NEWS