ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون نخست ریاست‌الوزراء با هیئت ايرانی دیدار کرد

تاریخ: 16 نوامبر، 2021

ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون نخست ریاست‌الوزراء با هیئت بلندپایه جمهوری اسلامی ایران در کاخ چهارچنار دیدار کرد. طرفین پیرامون مسایل سیاسی، اقتصادی، آموزشی، از سرگیری پروژههای متوقف شده و وضعیت مهاجران افغان مقیم در ایران گفتگو کردند.

هیئت ایرانی تحول به میان آمده در افغانستان را بی‌سابقه خواند و افزود که افغان‌ها و کشورهای منطقه باید از این وضعیت نهایت استفاده را ببرند. حسن کاظمی رئیس هیئت ایرانی همچنان گفت که افغانستان در 20 سال گذشته توسط امریکا و متحدانش اشغال شده بود و خوشبختانه اکنون در دست صاحبان اصلی آن قرار دارد.

در ادامه ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون نخست ریاست‌الوزراء گفت: افغانستان و ایران مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی دارند و میخواهند بر اساس همین مشترکات به پیش بروند. وی به هیئت ایرانی اطمینان داد که به هیچ کس اجازه نخواهند داد تا از خاک افغانستان علیه ایران استفاده نموده و یا به روابط دو کشور آسیب برساند.

در پایان ملا صاحب از میزبانی کشور ایران از مهاجران افغان تشکری نموده و بر تقویت روابط میان دو کشور همسایه تاکید کرد. همچنان هیئت ایرانی به ریاست حسن کاظمی از تشریفات دیپلماتیک امارت اسلامی قدردانی نمود.