به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء جلسۀ فوق العاده کمیسیون اقتصادی در قصر مرمرین تدویر و طبق آجندا پیرامون موضوعات مورد نظر بحث صورت گرفت

dpmea_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۱۶:۴۱
5U2A9913

به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء جلسۀ فوق العاده کمیسیون اقتصادی در قصر مرمرین تدویر و طبق آجندا پیرامون موضوعات مورد نظر بحث صورت گرفت. در جلسه فیصله گردید که معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء با وزارت مالیه و سایر ادارات ذیربط بخاطر تمویل کار باقی مانده پروژه های پیشنهادی د افغانستان برښنا شرکت(لین انتقال 500 کیلو ولت برق از شبرغان تا دشت الوان و از آن جا الی ارغندی کابل همچنان برای تکمیل کار باقیمانده سب استیشن دشت الوان و ارغندی)کار نمایند، تا کار آن به اسرع وقت آغاز و الی زمستان سال آینده تکمیل گردد. همچنان به کمیته تشکیل شده به شمول نماینده معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء، وزارت های اقتصاد، شهرسازی و مسکن، اطلاعات و فرهنگ، شرکت انکشاف ملی و شاروالی کابل وظیفه سپرده شد که با در نظر داشت اصول طراحی شهری زمین مربوط به ناحیه اول شهر کابل که از چوک تا مارکیت پشتون امتداد دارد را از جهات مختلف بررسی نمایند و راپور خود بخاطر تصمیم گیری نهایی به کمیسیون اقتصادی ارایه دارند. همین گونه در جلسه فیصله شد که به ریاست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کمیتۀ متشکله از وزارت های آب و انرژی، صنعت و تجارت موظف گردید تا در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز در مورد 1000 جریب زمین بایر از ساحه مذکور دیدن نموده، با توجه به خواست های مردم تمام ابعاد قضیه را بررسی و در مورد اجاره زمین و مدت قرارداد آن نظریات خویش به کمیسیون اقتصادی شریک سازند. در پایان نشست به کمیتۀ موظف در مورد حسابات 8 شورای انکشافی ولایت بلخ وظیفه سپرده شد که پیرامون طلبات، تضمینات شوراهای مذکور در وزارت خانه ها و سایر ارگان ها بررسی نموده و همچنان پیرامون اجناس باقیمانده حکومت نزد این شوراها اجراآت خود را انجام دهند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۹:۵
Background image

فاز دوم و سوم فابریکه ذوب آهن ملت ستیل افتتاح گردید

فاز دوم سیخ گول و فاز سوم تولید آهن گادر فابریکه ذوب آهن ملت ستیل امروز پنج ماه حمل سال ۱۴۰۳طی مراسم خاص از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء افتتاح گردیدند.. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۲:۵۰
Background image

قرارداد چهار پروژه به ارزش حدود ۴ میلیارد افغانی میان وزارت های مالیه، آب و انرژی، د افغانستان برشنا شرکت و سکتور خصوصی به امضاء رسید

در حضور داشت محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، بتاریخ پنج ماه حمل سال جاری خورشیدی، میان وزارت های مالیه، آب و انرژی، د افغانستان برشنا شرکت و سکتور خصوصی به. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۳:۴۰
Background image

معاون اقتصادی ریاست الوزراء: از شهروندان می خواهم در مناطق خود نهال‌ را غرس و در نگهداری آن توجه نمایند

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به تاریخ دوم ماه حمل سال روان خورشیدی، در جریان غرس نهال در مقر ارگ از هموطنان به ویژه شهروندان کابل خواست تا نهال‌ را غرس و به. . .

BACK TO NEWS