معاون اقتصادی ریاست الوزراء کار اعمار لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد افتتاح نمود

masih_admin
شنبه ۱۴۰۳/۸/۵ - ۱۴:۲۴
KAbul-jajalabad-road

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز پنجم عقرب سال ۱۴۰۳ خورشیدی کار لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد را افتتاح نمود.

در این مراسم محترم ملا محمد عیسی ثانی وزیر فواید عامه، مسؤلین ولایتی ننگرهار، نمایند گان سکتور خصوصی و شماری از هموطنان اشتراک ورزیده بودند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء در مراسمی که به همین مناسبت تدویر ګردیده بود گفت، لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد پروژه مهم در اتصال داخلی و ترانسپورتی زمینی کشور است که دو ولایت بزرگ تجارتی و استراتیژیک کابل و ننگرهار را در فاصله کم با هم وصل می سازد.

محترم ملا صاحب افزود، تسهیلات تجارتی میان دو شهر مهم اقتصادی، تجارتی و ترانزیتی نه تنها باعث رشد تجارت داخلی می گردد، بلکه در توسعه روابط و مناسبات تجارتی با کشور های منطقه و جهان نیز نقش مهم دارد و می تواند با اقتصاد ملی کشور کمک نماید.

 محترم ملا عبدالغنی برادر آخند گفت، این سرک بر اساس حکم عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ صاحب حفظه الله با تفکیک نوعیت وسایط و عراده جات که در شاهراه کابل- جلال آباد رفت و آمد می نماید در بدل حق العبور وضع شده ساخته می شود. این محصول در حساب بانکی وزارت فواید عامه به طور شفاف جمع آوری، تحویل بانک و وزارت مالیه تسهیلات ضروری و فوری مربوط به نیاز های مصرفی و عملیاتی را فراهم خواهد نمود.

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در مورد ارزش این شاهراه گفت، با تکمیل کار لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد  ازدحام ترافیکی در لین اول سرک کابل ـ جلال آباد کاهش یافته که باعث کاهش حوادث ترافیکی خواهند شد. همچنان با ساخت این راه مهم تسهیلات در رفت و آمد به میان آمده، اموال تجارتی مصؤن، با هزینه کم و با سرعت انتقال می یابد و همچنان  باعث رشد کارو بارهای کوچک و متوسط در مسیرراه خواهد شد.

 معاون اقتصادی ریاست الوزراء افزود، بازسازی معیاری ترانسپورت داخلی شرط اول اتصال منطقوی دانست و افزود، سرک های داخلی و شاهراه‌ها از یک طرف ولایات کشور را به هم وصل می کنند و از سوی دیگر همین سرک‌ها در بخش اتصال ترانسپورتی منطقوی نقش اساسی دارد. 

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند در پایان این مراسم  از آغاز کار این پروژه مهم به هموطنان تبریک گفته و از باشنده‌گان محل خواست تا در تطبیق این پروژه مهم و اساسی با مسؤلین مربوطه همکاری لازم نمایند. همچنان به تیم های تطبیق کننده  تخنیکی این پروژه توصیه نمود تا این پروژه استراتژیک را با در نظر داشت تمام معیار های قبول شده تطبیق نماید.

قابل یاداوری است لین دوم سرک کابل – جلال آباد که ۱۵۰ کیلومتر طول دارد، از ولسوالی بگرامی ولایت کابل آغاز، با عبور از خاکجبار ولایت کابل و ولسوالی های حصارک، خوگیانی و سرخرود ننگرهار به سرک حلقوی ننگرهار متصل می شود. اکنون کار ساخت اساسی لات اول فاز نخست این سرک که ۲۲ کیلومتر طول دارد، آغاز گردیده است.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۸/۵ - ۱۴:۲۴
Background image

معاون اقتصادی ریاست الوزراء کار اعمار لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد افتتاح نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز پنجم عقرب سال ۱۴۰۳ خورشیدی کار لین دوم سرک کابل ـ جلال آباد را افتتاح نمود.

در این مراسم محترم ملا محمد عیسی ثانی وزیر. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۸/۲ - ۱۵:۱۲
Background image

روی طرح های تولید صدها میگاوات برق در داخل کشور مورد بحث قرار گرفت

جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی به تاریخ اول عقرب سال جاری ۱۴۰۳خورشیدی در قصر مرمرین برګزار گردید.

به جلسه طبق اجندا طرح های تولید ۵۰ میگاوات برق از گاز طبیعی در ولایت. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۸/۲ - ۱۵:۱
Background image

معاون اقتصادی ریاست الوزراء از روند کاری شاهراه سالنگ ها بازدید نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء از روند کار شاهراه سالنګ ها بازدید نمود.  در این دیدار ملا محمد عیسی ثانی سرپرست وزارت فواید عامه و مسوولین دیگر امارت اسلامی. . .

BACK TO NEWS