از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء بیست و نهمین نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی افتتاح شد

dpmea_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۷/۲۶ - ۱۶:۳۶
5U2A3318

در این مراسم علاوه بر معاون اقتصادی ریاست الوزراء، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، دیپلوماتان، تاجران ملی، دهاقین و بسیاری از مقامات ملکی حضور داشتند. محترم ملا صاحب طی سخنانی در مراسمی که به همین مناسبت تدویر ګردیده بود، گفت: افغانستان یک کشور زراعتی است و بر اساس آمار رسمی حدود ۶۸ فیصد مردم آن به زراعت و مالداری اشتغال دارند که متأسفانه هنوز هم از سیستم قدیمی استفاده می کنند و کدام پیشرفت چشمگیری نداشته است. معاون اقتصادی ریاست الوزراء افزود: دهاقین ما در بخش زراعت از سیستم آبیاری قدیمی استفاده می کنند و به همین وجه با وجود مصرف آب بیشتر از ضرورت خود، باز هم نمی توانند محصولات زراعتی قابل توجهی به دست آورند. به گفته محترم ملا صاحب، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری مکلفیت دارد تا در خصوص میکانیزه شدن زراعت و عام شدن سیستم های آبیاری عصری و تطبیق آن برای دهقانان تسهیلات لازم را فراهم سازد و در این زمینه گام های استواری بر دارد. محترم ملا صاحب بر جذب و مدیریت سالم محصولات زراعتی داخلی تاکید کردند و در این راستا وزارتخانه ها و ادارات ذیربط را مکلف دانسته تا جهت جذب بهتر محصولات زراعتی، انتقال و رساندن آن به اسرع وقت به مارکیت، ترانسپورت، سردخانه ها، بسته بندی، بازاریابی در داخل و خارج از کشور سهولت های لازم را فراهم سازند.  معاون اقتصادی ریاست الوزراء در پایان مراسم از همه شهروندان و به ویژه اداره های حکومتی خواست تا برای تأمین نیازمندی های خود از محصولات زراعتی داخلی استفاده کنند.  بیست و نهمین نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی به منظور حمایت از محصولات زراعتی و بازاریابی آن در داخل و خارج از کشور در فارم آموزشی و تولیدی بادام باغ کابل برگزار که در آن محصولات مختلف زراعتی در صدها غرفه به نمایش گذاشته شد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰ - ۲۰:۴۳
Background image

کار اعمار لین دوم شاهراه کابل - غزنی آغاز گردید

از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء ۲۰ سنبله سال جاری کار فاز اول و دوم لین دوم سرک کابل الی منطقه دشت توپ ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ افتتاح شد.

در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۴ - ۱۶:۲۳
Background image

جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی در قصر مرمرین برگزار شد

در جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی که در ۱۳ سنبله ۱۴۰۳ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار شده بود، طبق اجندا، روی شماری از طرح های سرمایه گذاری بحث شد. در این نشست طرح احداث فارم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۳:۵۸
Background image

ازبکستان: آماده ایم سر از امروز زمینه را برای ترانزیت میوه های تازه افغانستان به کشورهای آسیای میانه فراهم کنیم

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در سفر خویش به ازبکستان با عبدالله عارف اوف نخست وزیر ازبکستان در حاشیه مراسم افتتاحیه «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» دیدار و. . .

BACK TO NEWS