جلسه نوبتی کمیسیون اقتصادی به ریاست الحاج ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در قصر مرمرین تدویر گردید

dpmea_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۹ - ۱۴:۵۵
5U2A0224

جلسه نوبتی کمیسیون اقتصادی به ریاست الحاج ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در قصر مرمرین تدویر گردید. در آغاز طبق آجندا روی یک سلسله موضوعات بحث شد. نخست روی موضوع ملکیت زمین در نزدیکی سرای شهزاده و اعمار مرکز تجارتی بالای آن بود. در این مورد بعد از بحث های همه جانبه فیصله شد که به ریاست سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، انجنیران مسلکی وزارت شهر سازی و مسکن و شاروالی کابل در حضور داشت نمایندگان معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء، وزارت مالیه و ریاست تسهیل سرمایه گذاری، نقشه اعمار مرکز تجارتی مذکور به شکل همه جانبه بررسی و نتیجه گیری خویش را به کمیسیون اقتصادی ارسال نمایند. سپس راپور راجع  به معادن زغال سنگ که از جانب هیئت اعزامی به ولایت بلخ و سمنگان تهیه گردیده بود استماع گردید و بعد از غور و بررسی تایید شد و در ارتباط آن از جانب کمیسیون اقتصادی به وزارت ها و ادارات ذیربط وظیفه سپرده شد تا در مورد پیشنهادات که در گزارش آمده است، پلان عملی آماده و از اجراآت خویش به کمیسیون اقتصادی گزارش دهند. به همین شکل تصمیم گرفته شد تا به رهبری معین وزارت معادن و پترولیم از ریاست های مربوط به وزارت ها و ادارات مرکزی  ولایات کمیته مشترک ترتیب و تمامی موضوعات مربوط به معادن را نظارت نمایند. در بخش دیگری این نشست در مورد طرح ترتیب شده استخراج و قرار داد زغال سنگ صحبت شد و فیصله بر آن شد که وزارت معادن و پترولیم طرح که قبلٲ آماده نموده است، در روشنی گزارش هیئت اعزامی بلخ و سمنگان بار دیگر بررسی نمایند و بعد به معاونیت اقتصادی شریک سازند. در پایان نشست در مورد آثار باستانی موجود در معدن مس عینک لوگر و انتقال آن، طرح آماده شده‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ به بحث گرفته شد و در مورد آن  به مسوولین هدایات لازم داده شد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۹:۵
Background image

فاز دوم و سوم فابریکه ذوب آهن ملت ستیل افتتاح گردید

فاز دوم سیخ گول و فاز سوم تولید آهن گادر فابریکه ذوب آهن ملت ستیل امروز پنج ماه حمل سال ۱۴۰۳طی مراسم خاص از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء افتتاح گردیدند.. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۵ - ۱۲:۵۰
Background image

قرارداد چهار پروژه به ارزش حدود ۴ میلیارد افغانی میان وزارت های مالیه، آب و انرژی، د افغانستان برشنا شرکت و سکتور خصوصی به امضاء رسید

در حضور داشت محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، بتاریخ پنج ماه حمل سال جاری خورشیدی، میان وزارت های مالیه، آب و انرژی، د افغانستان برشنا شرکت و سکتور خصوصی به. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۲ - ۱۳:۴۰
Background image

معاون اقتصادی ریاست الوزراء: از شهروندان می خواهم در مناطق خود نهال‌ را غرس و در نگهداری آن توجه نمایند

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به تاریخ دوم ماه حمل سال روان خورشیدی، در جریان غرس نهال در مقر ارگ از هموطنان به ویژه شهروندان کابل خواست تا نهال‌ را غرس و به. . .

BACK TO NEWS