هیئت بلند رتبه دولتی به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، با هیئت ازبیکستان که ریاست آنرا مشاور شورای امنیت ملی آن کشور بدوش داشت، در قصر گلخانه ملاقات نمود

dpmea_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۲ - ۱۹:۲۰
5U2A9987

هیئت بلند رتبه دولتی به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء، با هیئت ازبیکستان که ریاست آنرا عبدالعزیزکاملوف مشاور شورای امنیت ملی و نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور در امور سیاست خارجی آن کشور بدوش داشت، در قصر گلخانه ملاقات نمود. در این نشست طرفین پیرامون مسایل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی، خط آهن و پروژه های برق صحبت های همه جانبه نمودند. معاون اقتصادی ریاست الوزراء حین سخنان خود گفت که ا.ا.ا در مدت یک ونیم سال گذشته با ازبیکستان مناسبات خوبی سیاسی و اقتصادی داشته و ا.ا برای توسعه هرچه بیشتر این روابط سعی می کند. محترم ملا صاحب افزود: "افغانستان حیثیت پل را میان کشورهای آسیایی جنوبی و مرکزی دارد. اگر از این موقعیت استراتیژیک استفاده خوب شود، نقش مهمی در عرصۀ تجارت و ترانزیت میان افغانستان و ازبیکستان خواهد داشت. من باور دارم که افغانستان و ازبیکستان با در نظر داشت نیازمندی‌ها و فرصت های موجود، دو شریک موثر اقتصادی شده می توانند". عبدالعزیز کاملوف رییس هیئت ازبیکستان گفت، که ما در فورم ها و نشست های جهانی از افغانستان حمایت نموده ایم و ما به هر صورت به خاطر حفظ منافع افغانستان سعی می کنیم. محترم کاملوف افزود که علاوه از بسیاری پروژه های زیربنایی آماده هستیم که با امارت اسلامی به هدف استفاده اعظمی از کانال قوش‌تیپه به واسطه تیم‌های تخنیکی خویش کار مشترک و همکاری نماییم. هیئت ازبیک علاوه نمود، ازبیکستان آماده است که با مراعات نمودن نورم های جهانی با استفاده از تکنالوژی پیشرفته جهت بدست آوردن حق اَبه از دریای آمو با در نظر داشت تمام امتیازات و حقوق افغانستان، با امارت اسلامی در حصه‌ای تکمیل کار کانال قوش تیپه همکاری خواهد کرد. محترم ملا عبدالغنی بردار آخند به طرف ازبیک اطمینان داد که کانال قوش‌تیپه روابط دو جانبه میان افغانستان و ازبیکستان را تقویت و دو کشور همسایه را نزدیک‌تر خواهد کرد. امارت اسلامی آماده است تا این پروژه حیاتی را از طریق تفاهم مشترک انجام دهد. در پایان این نشست دو طرف امیدواری نشان دادند که چنین نشست ها ادامه یابد و پیشرفت های مثبتی برای منافع مشترک دو کشور به وجود آید.

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۳:۲۴
Background image

معاون اقتصادی ریاست الوزراء از بند کجکی بازدید نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به تاریخ ۲۷ ماه حمل سال ۱۴۰۳ خورشیدی حین سفر به ولایت هلمند از بند کجکی بازدید نمود. معاون اقتصادی ریاست الوزراء از اقدامات. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۲۸ - ۱۱:۴۶
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء به ولایت ارزگان سفر نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء به تاریخ ۲۷ ماه حمل سال ۱۴۰۳ خورشیدی جهت کمک به هموطنان آسیب دیده از اثر جاری شدن سیلاب های اخیر به ولایت ارزگان سفر نمود. محتر. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۵:۵۱
Background image

سنگ تهداب پروژه رهایشی نیله باغ گذاشته شد

سنگ تهداب پروژۀ رهایشی نیله باغ  به تاریخ نوزدهم ماه حمل سال ۱۴۰۳ از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء گذاشته شد. محترم ملا صاحب آغاز پروژۀ رهایشی نیله باغ. . .

BACK TO NEWS