طرح ترانزیت گاز و مواد نفتی از ترکمنستان به پاکستان از طریق افغانستان منظور شد

dpmea_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۴/۴ - ۹:۱۵
قصر مرمرین

طرح ترانزیت گاز و مواد نفتی از ترکمنستان به پاکستان از مسیر افغانستان که از جانب کمیتۀ ملی ترانزیت تائید گردیده بود، توسط معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء برای یک دوره آزمایشی منظور گردید. این طرح به منظور توسعه اقتصادی و تقویت ترانزیت تهیه گردیده، که از بابت آن تسهیلات قابل ملاحظۀ در ترانزیت گاز و مواد نفتی از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی فراهم خواهد گردید. با ترانزیت گاز و مواد نفتی از طریق افغانستان از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی سطح عواید ملی افزایش میابد و علاوه از آن سکتور ترانسپورت انکشاف خواهد یافت و برای شهروندان زمینه کار مساعد می شود.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۶/۲۰ - ۲۰:۴۳
Background image

کار اعمار لین دوم شاهراه کابل - غزنی آغاز گردید

از سوی محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء ۲۰ سنبله سال جاری کار فاز اول و دوم لین دوم سرک کابل الی منطقه دشت توپ ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردگ افتتاح شد.

در. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۴ - ۱۶:۲۳
Background image

جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی در قصر مرمرین برگزار شد

در جلسۀ نوبتی کمیته سرمایه گذاری بین الوزارتی که در ۱۳ سنبله ۱۴۰۳ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار شده بود، طبق اجندا، روی شماری از طرح های سرمایه گذاری بحث شد. در این نشست طرح احداث فارم. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۳:۵۸
Background image

ازبکستان: آماده ایم سر از امروز زمینه را برای ترانزیت میوه های تازه افغانستان به کشورهای آسیای میانه فراهم کنیم

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء در سفر خویش به ازبکستان با عبدالله عارف اوف نخست وزیر ازبکستان در حاشیه مراسم افتتاحیه «مرکز تجارتی بین المللی ترمذ» دیدار و. . .

BACK TO NEWS