محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء با مشاور رئیس جمهور فدراسیون روسیه ملاقات نمود

dpmea_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۲۲ - ۱۸:۳۳
5U2A8870

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به تاریخ ۲۲ دلو سال روان با محترم روسلان عادلگیرییف مشاور رئیس جمهور فدراسیون روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور در امور تغییرات اقلیمی در دفتر کارش ملاقات نمود. در این ملاقات که  محترم دیمیتری ژیرنوف سفیر فدراسیون روسیه در کابل نیز حضور داشت، در مورد روابط دو جانبه اقتصادی و تجارتی میان ا.ا.ا و فدراسیون روسیه، سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران روسی در افغانستان، همکاری مشترک در بخش تغییرات اقلیمی و  گسترش روابط سیاسی افغانستان و روسیه گفتگو شد. معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت: افغانستان و روسیه روابط سیاسی - اقتصادی خوبی دارند و هر دو طرف باید برای گسترش این روابط با یکدیگر همکاری نمایند و اجازه ندهند کسی به این روابط شان آسیب برساند. محترم ملا صاحب افزود که اکنون با تامین امنیت در افغانستان، محیط بهتر از گذشته برای سرمایه گذاری مهیا ګردیده است و سرمایه گذاران روسی می توانند در بخش های مختلف سرمایه گذاری نمایند. محترم ملا صاحب بر حضور نماینده افغانستان در نشست های بین المللی تغییر اقلیم تاکید کرد و افزود که افغانستان یکی از آن کشور های جهان است که از اثر تغییرات اقلیمی آسیب های زیادی متحمل شده و در بدل این آسیب‌ها به این کشور هیچ‌گونه همکاری صورت نگرفته است.  محترم روسلان عادلگیرییف پیشرفت های به وجود آمده در افغانستان را ستایش نموده، گفت که تصویر واقعی پیشرفت های اخیر در افغانستان را با دولت و مردم روسیه در میان خواهد گذاشت. وی افزود که با امنیت کامل در افغانستان، بسیاری از سرمایه گذاران روسی آماده‌ای سرمایه گذاری در بخش های مختلف هستند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۱۵:۵۰
Background image

د محترم ملا عبدالغني برادر اخوند له لوري د شاوخوا یو میلیارد افغانیو په ارزښت د کابل ښاروالۍ درې مهمې پروژې پرانیستل شوې

د ریاست‌الوزراء اقتصادي مرستیال محترم ملا عبدالغني برادر اخوند له لوري د روان ۱۴۰۳ لمریز کال د ثور میاشتې په اتمه نېټه د خیرخانې کوتل سړک دوهم لاټ، له شهید څلورلارې تر قصبې پورې د. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۷:۱۹
Background image

فورم تجارتی افغان- قزاق افتتاح گردید

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادي ریاست الوزراء و محترم سیریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان فورم تجارتی افغان - قزاق بتاریخ ششم ثور ۱۴۰۳خورشیدی در کابل افتتاح نمود.. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۷:۱۵
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل دیدار نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء با حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان و سفیر ایران در کابل دیدار نمود. در این دیدار ملا عبداللطیف. . .

BACK TO NEWS