محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء به تاریخ ۱۹ام میزان سال روان طی مراسمی، بهره برداری فاز اول و آغاز کار فاز دوم کانال قوش‌تیپه را افتتاح نمود

dpmea_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۷/۱۹ - ۱۴:۳۶
5U2A2525

در این مراسم علاوه بر معاون اقتصادی ریاست الوزراء مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، خلیفه صاحب سراج الدین حقانی وزیر داخله، مولوی محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع ملی، ملا عبدالحق وثیق رییس عمومی استخبارات، شیخ شهاب الدین دلاور وزیر معادن و پترولیم، ملا محمد ناصر آخند وزیر مالیه، قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد، ملا عبداللطیف منصور وزیر آب و انرژی، مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، شیخ ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی، الحاج نورالدین عزیزی وزیر صنعت و تجارت، ملا حمیدالله آخندزاده وزیر ترانسپورت و هوانوردی، الحاج شیر محمد عباس ستانکزی معین سیاسی وزارت امور خارجه، شیخ نورالحق انور رییس عمومی اداره امور، داکتر عبدالواسع رییس عمومی دفتر ریاست الوزراء، الحاج محمد یوسف وفا والی بلخ، محترم عبدالرحمان عطاش رییس شرکت انکشاف ملی، رییس شورای علماء بلخ و اعضای آن، علماء، متنفذین و تعداد زیادی از مسوولین امنیتی و ملکی اشتراک نموده بودند. محترم ملا صاحب در این مراسم حین سخنان خود گفت، کانال قوش تیپه تعبیر خواب سالیان متمادی افغان ها است، این نتیجۀ زحمات، عرق ریزی آنها بوده و نمونهای اقدامات به سوی خودکفایی می باشد. افغانستان در بسیاری از بخش ها به واردات تکیه دارد، که یک قسمت آن را مواد خوراکی تشکیل می دهد، در حالیکه افغانستان یک کشور زراعتی است و آب فراوان دارد. امارت اسلامی به خاطر یک افغانستان خود کفا به مدیریت آب و انکشاف زراعت  توجه کامل داشته، که احداث این کانال نمونه آشکار آن است. محترم ملا صاحب حین  سخنان افزود که هنگام آغاز کار این کانال من در فکر بودجه و تکمیل آن به وقت معینه بودم، اما عالیقدر امیرالمؤمنین شیخ صاحب حفظه الله از بعد مالی آن اطمینان کامل دادند و ما نیز با کارمندان متعهد و صادق شرکت انکشاف ملی یکجا به اعمار این کانال شروع نمودیم، که امروز الحمدلله کار فاز اول آن اکمال گردید. به گفته معاون اقتصادی ریاست الوزراء، هدف از احداث این کانال متضرر ساختن دیگران نیست، بلکه یگانه هدف آن افغانستان سربلند، خودکفایی افغانها و استفاده مؤثر از منابع طبیعی می باشد. موصوف علاوه نمود، جای افتخار است که بعد از ناملایمات چهل ساله چنان پروژه بزرگ از سوی افغان ها دیزاین و تمامی مصارف آن از بودجۀ ملی تمویل می گردد.  در پایان مراسم محترم ملا صاحب گفت، من برای تمام ملت افغان و به ویژه برای عبدالرحمان عطاش رییس شرک انکشاف ملی و تیم ایشان تکمیل فاز اول و آغاز کار فاز دوم این کانال را مبارک باد می گویم. این کانال افتخار تمام افغان هاست و همه باید به خاطر تکمیل آن سعی نمائیم.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۵/۴/۴ - ۸:۲۰
Background image

کمیسیون تدارکات به ارزش حدود ۳.۵ میلیارد افغانی ۱۶ پروژه را منظور نمود

جلسه نوبتی کمیسیون تدارکات به ریاست محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء، امروز (چهارشنبه) سوم سرطان سال ۱۴۰۵ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار شد. در این جلسه، ۴۰. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۵/۴/۲ - ۱۱:۲۷
Background image

در مورد صادرات هنگ به کشورهای خارجی و حل مشکلات مربوط آن بحث شد

جلسه نوبتی کمیته تخنیکی کمیسیون اقتصادی معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزراء، به تاریخ اول جوزای ۱۴۰۵ خورشیدی در قصر مرمرین برگزار گردید.

در این جلسه، در مورد صادرات نبات طبی هنگ به کشورهای. . .

دوشنبه ۱۴۰۵/۴/۱ - ۱۲:۲۴
Background image

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند با سفیر دولت قطر در کابل دیدار نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء، امروز (دوشنبه) اول  سرطان ۱۴۰۵ خورشیدی، در دفتر کار خود با مردف القاشوطی، سفیر دولت قطر در  کابل ، دیدار کرد.

در جریان این. . .

BACK TO NEWS